Nytt fra golftinget

Av: Admin  |  Publisert: 5. november 2023  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Øyvind Krag Ingul valgt til ny president i NGF.

Asker har i likhet med resten av golfnorge vært samlet til Golfting denne helgen. Golftinget er høyeste organ i Norges Golfforbund og vedtar budsjett, og virksomhetsplan samt velger styre og komiteer.
På årets ting ble ny virksomhetsplan for NGF for perioden 2024 - 2027. Den nye virksomhetsplanen har fire hovedmål:

• - Utvikle en solid junior- og talentsatsning
  • - Øke mangfoldet i golfen
  • - Sikre en bærekraftig utvikling av golfidretten
  • - Forbedre samarbeidet i golfnorge

Virksomhetsplanen legger rammene for det løpende arbeidet i golfforbundet og er også et rammeverk vi som klubbene kan bruke når vi utarbeider vår virksomhetsplan i lokalt i klubbene.

Øyvind Krag Ingul fra Byneset golfklubb ble valgt som ny president for golfforbundet og han skal dermed lede forbundsstyrets arbeid de neste årene. Vi gratulerer Ingul med valget og gleder oss til samarbeidet i årene som kommer!

Etter forslag fra forbundsstyret ble det også vedtatt at "NGF skal i løpet av kommende tingperiode utrede hvorvidt magasinet Norsk Golf fortsatt skal produseres som trykt magasin i tillegg til digitale kanaler." Også fornundsstyrets forslag om "NGF skal i løpet av kommende tingperiode utrede alternativer til GolfBox." ble vedtatt.

Asker Golfklubbs delegasjon til Golftinget var Ketil Aamnes, Marianne Moe-Helgesen og Arnstein Larsen. I tillegg deltok Kjetil Larsen som observatør.

Du kan lese mer om golftinget og sakene som ble behandlet på Norsk Golf. Ønsker du å lese saksdokumentene finner du de her