Innkalling til Ekstraordinært årsmøte

Av: Tone Malm Meinich Hvam  |  Publisert: 16. april 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vi innkaller til ekstraordinært årsmøte 15.5.2024 kl 18.00. Registrering fra kl 17.45.

Innkalling til ekstraordinært årsmøte
Ekstra ordinært årsmøte 15.5.2024 Asker Golfklubb

Sted; Klubbhuset Asker Golfklubb
Dato; 15.mai kl 18.00 – Registrering fra kl 17.45

Ekstraordinært årsmøte agenda:

1. Valg av møteleder, referent, to personer til å undertegne protokollen og tellekorps.
2. Godkjenne antall stemmeberettigede
3. Godkjenne forretningsorden
4. Godkjenne innkallingen
5. Godkjenne agenda
6. Foreta følgende valg:
    Valg av 1 varamedlem til styret

Begrunnelse for innkallingen
På Asker Golfklubbs årsmøte den 14. februar 2024, ble Caroline Andresen valgt inn som varamedlem i styret. Hun trådte inn i rollen som erstatter for Kenneth Helgesson, som kort tid før årsmøtet informerte valgkomiteen om at han ikke ønsket gjenvalg. Styret uttrykte et ønske overfor valgkomiteen om å finne en erstatter med juridisk kompetanse, noe Caroline Andresen har.

Utfordringen, som ble oppdaget etter årsmøtet, var at Andresen ikke oppfylte NIFs krav, og herunder også Asker Golfklubbs vedtekter om å ha vært medlem i klubben i minst en måned før årsmøtet. Andresen ble registrert som medlem av klubben i begynnelsen av februar.

Styret har diskutert problemstillingen med Norges Idrettsforbund (NIF) og Norges Golfforbund (NGF), og har informert både valgkomiteen og kontrollkomiteen i Asker Golfklubb om situasjonen.
Formålet med dette ekstraordinære årsmøtet er å formalisere valget av et varamedlem til styret iht NIFs krav og klubbens vedtekter.

Styret
Asker Golfklubb