Nyhetsbrev 1 - 2017

Velkommen til 2017 med Asker GK

Det er fullt liv på klubbhuset om dagen. Veldig lite golf men gravmaskin og dugnadsarbeidere har sammen revet terrassen og startet utbyggingen. Nå er det ikke lenge til årsmøtet i morgen onsdag, men vi kan vel avsløre allerede nå at fjoråret fikk med seg mye bra. Vi viser et stort overskudd og en meget god trend når det gjelder medlemskap, greenfee og bilutleie. Vi har også klart å holde kostnadene nede til tross for en del store inngrep på banen. Det er også mye å se frem til i 2017. Vi har ett mye større budsjett både når det gjelder klubbhus, men fremfor alt på banen. Ny head greenkeeper og ny pro blir med inn i 2017 som også feirer klubbens 25 års jubileum. Vi har også planer om å feire dette sammen med medlemmer fra våre samarbeidsklubber i Kjekstad og Drammen.

Administrasjon

Kontoret er åpen 2 dager i uken under vinteren, tirsdag og torsdag, men som regel er det folk på klubbhuset fremover da vi har startet med utbyggingen. Vi kjemper på for å bli enda bedre og i 2017 kommer vi primært å ta i bruk to nye verktøy. Vi er allerede i gang med å utvikle en helt ny hjemmeside som skal fungere som en bedre kanal når det gjelder informasjon til å fra medlemmer. Vi kommer også ved sesongstart å ta i bruk et program for feedback som heter golfspilleren i sentrum. Et spørreskjema som både hjelper klubben til å utvikle seg, men også gjør det mulig å måle oss mot andre klubber.

Klubbhus

Mandag 30/1 begynte vi å rive ned terrassen etter at forhåndsgodkjenningen fra kommunen hadde gått igjennom. Mandag 6/2 sto det klart for entreprenør å starte byggingen. Hittil har jobbet gått på skinner og det ser ut som at eksteriør uten problem skal stå ferdig til sesongstart når vi nærmer oss mai.

Bane

(Eddie flankert av David og Bosse)

Banen så veldig bra ut på slutten av sesongen og vi håper å kunne åpne med gode forhold. Litt bekymringer om is som har lagt seg ute på banen gjør at vi holder ekstra oppsyn i februar måned.

Eddie Folkesson som ble offisielt ansatt som head greenkeeper fra 1 januar har en mye større vedlikeholdsplan enn i fjor. Vi har satset mer enn en halv million ekstra på banevedlikehold i 2017 og vi håper dette skal få en veldig bra effekt på kvalitet. I samarbeid med daglig leder, banekomite og styre har vi også utarbeidet en kvalitets og handlingsplan for banen som setter standard fremover. Dette inkluderer de forslag som banekomite har gjort på utbygning og forbedring av eksisterende anlegg. Vi fortsetter arbeidet med teesteder, får ferdig de tee som vi startet i fjor og sikter på 4 flere i 2017. I tillegg skal vi gjøre ferdig de 5 bunkersene som vi har igjen. Dette blir en liten utfordring da vi har store turneringer både i juni og august. Utviklingen kan du følge under sesongen på bloggen.

Hullfadder

For å oppnå best mulig kvalitet på banen har styret besluttet om å innføre en fadderordning for dugnad. Du kan nå bli fadder for et enkelt hull på banen. Vi ser flere andre baner har hatt vellykkede tiltak med hullfadder og vi tror det kan være en veldig bra ide. For å bli hullfadder kan du ta kontakt med daglig leder Matthias på matthias@askergolf.no
Hull 4 og 5 er allerede tatt!

Jubileumsgolf

Da klubben feirer 25 år siden starten 1992 har vi satt opp et jubileumsprogram i juni. Dette kulminerer med det norske mesterskapet for senior som vi har blitt tildelt fra golfforbundet. Vi kommer til å ha et sterkt fokus på samarbeid og åpen golf og kommer derfor invitere våre naboklubber til våre ukentlige grupper.

Jubileumsprogram 2017:
8/6 torsdag:                Herregruppa - inviterer andre klubber
9/6 fredag:                  Golf grønn glede - inviterer andre klubber
10/6 lørdag:               Jubileumsturnering
12/6 mandag:            Asker GK ÅPEN DAG

13/6 tirsdag:               Damegruppa inviterer andre klubber
14/6 onsdag:               Seniorgruppa inviterer til «På kryss og tvers»
17 – 18/6:                   NM Senior

Simulatorgolfen

Til tross for snøværet som dekker banen så er det fullt mulig å spille golf. Golf og treningssenteret på klubbhuset blir ikke ferdig før november så i år kjører vi KM innegolf på toppgolf. Vi har satt av 19. april med maks 48 deltakere.
Påmelding via link i golfbox

Herre, dame og seniorgruppen kjører simulatorgolf utover vinteren. Du kan melde deg på hver enkelt uke i golfbox.

www.askergolf.no       E-post: agk@askergolf.no       Tlf 66 90 03 40